http://www.heit.no Familieblogg: Heite så vanskelig Google skulle gjøre alt nå!

mandag, mars 05, 2007

Heite så vanskelig Google skulle gjøre alt nå!

Migrere til ny Google bruker... Huff'a'mei!


Nå har Gullungene mine vært her et par uker. Først ferie og så en uke skole i Horten. Mamman var syk og dro til Iran så vi hadde gleden av å kose oss med dem i to uker. Skulle gjerne hatt dem her permanent. De er så nydelige småtroll (store troll).

Det er alltid litt vemodig å kjøre dem til Oslo igjen synes jeg.

Nå er det "stille" her. Så stille som det kan være med Isak som prøver å rekke opp til taklampa via gardiner, stoler og andre hjelpemidler.

Sanda er i full sving med oppgaver for skolen. Hun fant ut at det ikke var nokk, så hun tar et ekstra kurs ved NKI. "Gud" bedre om jeg ikke kunne fått litt av den energien.

Jeg lunker videre med hodet plantet godt inn mellom tre skjermer og prøver å overbevise meg selv om at jeg gjør noe fornuftig.

Salt i maten blir det, jo.

Nå er jeg ferdig med gjeldsordningen min, men jeg vet ikke helt hva som skjer videre. Namsmanne (kvinnen!) sa at hun ville la det gå en måneds tid over før hun skrev og informerte partene, slik at de fikk tid til å komme med sine innspill.

9 år er en lang "straff". Jeg er sikker på at Toska kommer lettere fra det. Det er greit å ha i bakhodet om det skulle gå dårlig med økonomien igjen ;-)

7 Comments:

At 9:24 a.m., Blogger tvangslitterær said...

Google har tvunget meg inn i sitt nye system også. Det er alltid sånn, når man virkelig begynner å lære seg noe godt, da kommer det nye programmer eller liknende, og så må man i gang igjen.
Gøy for Tore, som liker programmene i seg selv, men ikke for meg, som bare ser på dem som en slags redskap jeg må lese bruksanvisningen til.
Grattis med ny gjeldsstatus. Gjeld er noe herk, som man ikke kommer utenom i dagens samfunn. Om man ikke er født med en gullskje i munnen, eller lever strengt etter Ellen G. Whites prinsipper, da.

 
At 9:08 p.m., Blogger BESTEFARS BLOG said...

Jeg gleder meg med deg over at gjeldssaneringtiden er over.

Jeg begriper ikke hva det skal være godt for med den derre ventetiden for klareringen eller hva det er.
Er det en slags sadistisk krampetrekning fra et overspent maktmenneske?

Anyway!
Ta det med knusende ro!
La havets bølger rulle langsomt inn mot stranden, mens du mediterer over vårens gjenkomst.
La deg ikke friste til å gå til væpna rævvlusjon eller å hyyyle mot månen.

Salige er de saktmodige, for de skal arve jorden og få det riktig trivelig etter hvert.

Bestefar er heller ikke så glad for Google presset. Men det er jo en sjangse for at man kan ake videre på det gamle systemet å håpe på at Google googler seg vekk etterhvert også.

Nå har jo a Gerd Liv Valla fra seg.
Kanskje det er et fint vårtegn?

 
At 7:09 a.m., Blogger tvangslitterær said...

Har begynt å like google bloggen. Man venner seg til alt.
Jeg har lenge brukt google som startside på maskinen, fordi jeg synes de gir flest treff når jeg søker på forskjellig. Men jeg liker ikke at de har fjerna adresselinja, den med http://etc.
Det blir nesten som den gangen Windows kom. Før det var det så mange tegn og dos-komandoer som var synlige. Så ble alt liksom pakket inn i Windowsikoner. Man vente seg jo til det også. Og jeg hadde ikke villet tilbake til Dos nå. Hihi.

 
At 10:07 p.m., Blogger Unknown said...

hei og hopp!

 
At 11:50 p.m., Blogger BESTEFARS BLOG said...

Dear tribe:
Have you observed that we shall meet under the FULL MOON in our tribal assembly.

I would advice that we all bring along our drums, our rattles and our rams` horns for the occation.

We nee to howl to the moon as we dance around the camp fire.

Please bring along your sleeping bags or woolen blankets. If we do not celebrate the night of the full moon we may lose an essential segment of our tribal blessing.

And please bring along your fire water and peace pipes.

A perfect Pow Wow!

 
At 8:19 a.m., Blogger Unknown said...

Glad i deg også Eivor. Savner deg. Det er alltid gøy å ha deg rundt. Håper du kommer en tur nedover snart. Det er lenge å vente til Knutsons treff.

Snæggæs!

 
At 10:44 p.m., Blogger BESTEFARS BLOG said...

God tur til Kroatia!
Og jeg håper dere kommer vel tilbake igjen.
Fødselsdag gratulasjoner til Kristoffer og til Bestemor og eventuelle andre som er født i den tida!
Bestefar blir hjemme og pumper vann ut av kjelleren.
Det blir nok av tid til meditasjon mens pumpa går.

 

Legg inn en kommentar

<< Home