http://www.heit.no Familieblogg: Takket være MSN

lørdag, november 04, 2006

Takket være MSN

Når man sitter så langt unna hverandre som Josef og Shirin gjør her er det naturlig å benytte seg av internett for å få en god kommunikasjon.


Hvordan klarte vi å kommunisere før mobiltelefonen, internett og MSN? Hvordan visste vi at jorda var rund før Google og Wikipedia. Nå tror jo ikke jeg at folk har vært på månen noen gang, så det byr ikke på noen utfordring.

At Gud kan ha skapt jorda uten Googlegroups tviler jeg litt på. Det er jo greit å sjekke hvilke feil andre har gjort før man gjør sine egne.

Onkel har til de flestes store frustrasjon nå utvidet reportoaret med mobilkontor som innebærer UTMS, EDGE og 3G på utedoen. Før var det altså nøgen gutt med Asterix. Nå har vi gått over til nøgen gutt online.

MAO utedo blir på en måte en del av værdens glokalisering.

10 Comments:

At 4:00 p.m., Blogger tvangslitterær said...

Lurer på hva Gud kommer til å skape neste gang. Mobile internettutedasser (på månen, selvfølgelig).

 
At 8:45 p.m., Blogger BESTEFARS BLOG said...

Svenskene skal bygge hytte på månen.
Jeg leste det nettopp i Ingeniørnytt.

 
At 12:27 a.m., Blogger Onkel Doffen said...

På månen trenger man ikke papir på utedassen. Der blir man frysetørket om natten. Kanskje man kan støvsuge seg istedet.

 
At 12:30 a.m., Blogger Onkel Doffen said...

Dette blir visst en science fiction versjon av bæsje/promp diskusjonen vår :-)

 
At 2:03 p.m., Blogger tvangslitterær said...

Svenskehytte på månen høres bra ut. Og svensker egner seg ypperlig til et eksperiment med frysetørring og støvsuging en viss plass. Dessuten vil sikkert jordas co2 utslipp reduseres betraktelig om svenskene like godt flyttet opp på hytta på månen.

 
At 10:38 p.m., Anonymous Anonym said...

Vi sitter altså vedsiden av hverandre å sender sjellsord:P haha, neida, men vi chatter mens vi sitter vedsiden av hverandre... Å har blitt bedere på Tom Dooley xD

 
At 1:46 p.m., Blogger tvangslitterær said...

Dere er søte.

 
At 11:00 p.m., Blogger Onkel Doffen said...

Jeg kom på en gammel diskusjon jeg hadde med Yngvill da jeg leste om Saddam her om dagen. Det var fra tiden før jeg ble tørr bak øra, altså yngere en 30 år gammel...
Jeg mente at man burde kunne gi disse folka et skikkelig elektrosjokk og slette harddisken deres for så å bygge dem opp til å bli "gode samfunnsborgere" istedet for å masakrere dem.

Tante Yngvill syntes det også var umoralsk.

Jeg er fortsatt imot masakrering (dødsstraff), hva med deg, Yngvill?

 
At 11:55 p.m., Blogger BESTEFARS BLOG said...

Det er virkelig oppmuntrende at man etterhvert blir tørr bak ørene. Men man bør vokte seg for å bli for tørr.

Massakrering er en blant flere løsninger. Man kan ikke massakrere ett menneske. Det må et visst antall til for at man kan påberope seg en massakre. Eksempelvis ca. 50. Og disse bør helst være uskyldige barn og kvinner for å oppnå godkjenning som massakre fra media.

Alternativt kan man neglisjere folk, men dette kan vise seg i ettetid å ha mer alvorlige følger. Hadde ikke USAs befolkning massakrert et tilstrekkelig anntall indianere, ville indianerne hatt en langt sterkere posisjon i den (ekstremt) vestlige verden i dag, med de negative og destruktive følger dette ville hatt rent politisk og teologisk.

The Bushman har snnsynligvis hatt dette for øye da han valgte ikke å neglisjere Satan Hussein.

 
At 8:42 a.m., Blogger tvangslitterær said...

Jeg har nok blitt litt tørrere bak øra jeg også. Prinsipielt er jeg imot dødsstraff. Men når det gjelder Saddam, så har jeg ikke særlige invendinger, annet enn en viss bejymring for at han vil oppnå mere makt som martyr, enn det han gjør som fange.
Reprogramering av folk, det tror jeg fremdeles at er umoralsk. Tenk bare hvordan en sånn metode kunne utnyttes politisk.
(Heldigvis er det nok ikke teknisk mulig heller.)
Men nå skal Rumsfelt for retten i Berlin, for tortur og brudd på menneskerettigheter. Det skal bli artig! Finn frem potetgullposen og følg med på neste episode av krigen mellom The good and the bad boys.

 

Legg inn en kommentar

<< Home