http://www.heit.no Familieblogg: Provence med sin varme og utfordringer

onsdag, januar 24, 2007

Provence med sin varme og utfordringer

Provence viser seg ikke fra sin mest gjestmilde side. Det er rimelig hardt vær fra sørøst og ikke skjelden at middelhavet hiver en salt bølge over bilen vår.

Temperaturen ligger mellom 0 og +10. Det er sol og enkelte franskmenn har en sund form for humor.

Isak har brukt det meste av dagen til å sjarmere befolkningen her. Når noen spør hvor vi kommer fra har jeg vanligvis sakt at vi er fra Norge. Men nå har jeg begynnt å si at jeg er fra Norge, kona mi er Kroatisk... og da får alle et glimt i øye. Jeg som norsk er asolutt ikke så populær som kona mi fra Kroatia. Dette er en ny opplevelse for meg. Jeg trodde vi normenn var på toppen av popularitet i hele verden, men ups, det var vi visst ikke.