http://www.heit.no Familieblogg: På reisefot igjen

torsdag, september 27, 2007

På reisefot igjen

Nå er jeg på vei hjem fra Nordstadtlandet. Det ligger på andre siden av fjorden for Namsos. Nato har noe oljelager i fjellet der ute. Igjen sitter jeg på Værnes og venter på forsinket Widerø fly nummer 3 av 4 denne uken.

I dag tidlig så jeg en artig fyr. En stor hvit elg. Hadde den ikke vært sammen med kompisen sin som ikke var hvit ville jeg nok lurt litt på om det hadde noe med feberen min å gjøre. Men kompisen var med vanlige farger og det skildte seg veldig fra hvit elgen.

5 Comments:

At 3:42 p.m., Blogger ruthknutson said...

Det må ha vært kjempegøy å se, nesten så at en ikke ville tro sine egne øyne.

 
At 9:19 p.m., Blogger BESTEFARS BLOG said...

Mot hvite elger hjelper bare Koskenkorva!
Eller Tuttlutt pulver.
Men grattulerer mad observasjonen.
Var`n ekte?

 
At 4:22 p.m., Blogger ruthknutson said...

Nå er elgjakta i full gang i Hedalen. Jeg pratet med noen elgjegere oppe hos Martin og Astrid, samtidig som jeg beundret slaktet som hang på låven.
Jeg prøvde å fotelle om den hvite/grå elgen du hadde sett, men de var så opptatt av sine egne jaktopplevelser at jeg trengte ikke igjennom.
Det eneste de sa, var at det også var en slik oppe i Lillehammertraktene.

 
At 8:08 p.m., Blogger tvangslitterær said...

Når den hvite elgen kommer hoppende frem fra buskene, da kan det hende at du har vært litt for lenge på jobb.
Nordstatlandet høres skummelt ut. Minner meg om et annet Stadtland, hvor det nesten ikke vokser noe, hverken i hav eller på land, så de som klorer seg fast i bergnabbene der ute lever av gråstein og dårlig sladder. Delikatessen til jul er salta saudehaud servert med poter.
Men den hvite elgen skulle jeg gjerne ha sett.

 
At 11:43 p.m., Blogger BESTEFARS BLOG said...

God Elg til alle!

Har noen sett den grønne elgen og den rosa panteren?

Åsså hattifnattifantene som bor under teppet uti gangen?

Kommer alltid fram ved fullmåne rett etter at Nøffe har lagt seg.

Hils Blodstrupmoen rundt neste sving!

 

Legg inn en kommentar

<< Home