http://www.heit.no Familieblogg: På oppdrag i fjorden 2 timer utenfor Namsos

fredag, september 21, 2007

På oppdrag i fjorden 2 timer utenfor Namsos

Det er sent fredag og jeg har vært på oppdrag ombord i en medium oljetanker i fjorden utenfor Namsos. Sitter på Værnes nå og venter på det siste forsinkede flyet hjem.

Jeg hadde ikke lyst på denne jobben og overpriset derfor for å slippe den, men det hjalp ikke.
Man bir visst ikke rik av overprising i Nordtrøndelag. Da jeg passerte Stegnkjær sto det en barte-UP og ville prikke førerkortet mitt og bøtelegge meg for halve inntekta. Han viftet med en rød lyssabel og lekte Starwaars. Jeg måtte bare overgi meg og innrømme at jeg hadde nok kjørt i 74 kilometer i timen i 60 sone.

Hele nordtrøndelag er 60 sone-motorvei. Alle tror de sitter i skurtresker og kjører i 40, selv om de har bil som er dyrere enn boligen sin.

Well-well.

Alt i alt har jeg hatt en spennende jobb/ferie her oppe. Nordlys-safari utover fjorder og høstkledde røde øyer. Elg og rev rekende langs veien så jeg ikke turte å kjøre lenger i min dormende tilværelse. Strakk ut soveposen min og grublet litt over hvorfor Skoda Roomster ikke har plass for en dverg til å strekke seg ut.

Jøss, nå landet flyet mitt her ute. Da tar det vel ikke mer enn en time før de har vasket det og gjort klar til hjemtur.
Savner hjemme, godt og varmt og med mat som smaker noe...
Ah, nå skal vi ombord. Det var visst ikke nødvendig å vaske for oss.

2 Comments:

At 10:37 p.m., Blogger BESTEFARS BLOG said...

Welcome home from the North Pole!
Gamle polfarer.
Pass deg så du ikke skeiner innom polet før du benker deg i en Skoda.

Det er muligheter for å skifte til Flying Saucer model F16 if you lose the driving licence.
Or to join the Harry Potters elite team.

Nordlys er tingen.
Ta med noe av det nedover.
Men vokt deg for den globale oppvarminga.
Den er aktiv der nord.

Bare så synd vi ikke opplever noe av den her i dalen.
Vi får ta en prat med sambyingen din, ho Kristin Halvorsen, om ikke ho kan fixe noe global oppvarming.

Mø hutra & fys her i Hedalen.

 
At 8:05 p.m., Blogger ruthknutson said...

Nyydelig nordlys. Jeg tror ikke jeg har sett nordlys siden vi bodde på Ringerike. Det er vakkert.
Men, du må holde fartsgrensene, ellers blir det for dyrt.
Vi sees neste søndag. Blir Shirin og Joseph med? Det håper jeg.

 

Legg inn en kommentar

<< Home