http://www.heit.no Familieblogg: Alle barna er samlet!

søndag, august 06, 2006

Alle barna er samlet!

Alle barna er samlet på samme sted!
Hva er da mer nærliggende enn å sette dem i arbeid?

Eivor var på hytta for første gang i sitt 20 årige liv. Jeg føler meg ansvarlig og en smule flau for dette. Hun har blitt fostret opp til og tro at Campingvogn er tingen, og det er det nokk for sent å gjøre noe ved. Hun koste seg imidlertid veldig over å være på hytta og gjorde en kjepejobb med dør og vindus maling.

Shirin malte vaskebenken. Hun er en ihuga hyttebeundrer som nekter å bli med hjem når vi må dra, akkurat som Tuxie.

Josef tok en puss på eksteriøret, både på hytta og sjulet. Det er gøy å se hvordan de koser seg der. Hytta lever så lenge det kommer barn dit. Til uka får vi se å få opp litt lekestativer i tillegg til huska som for øyeblikket henger litt midlertidig for de etter hvert store barna.

Morgenkaffebenken ble behørlig dekorert med arbeiderenes signatur. Fra venstre: Shirin, Eivor, Pappa'n og Josef.

Joda, Tuxie var også med å malte litt med ørene sine :)

8 Comments:

At 9:15 p.m., Anonymous Anonym said...

Når skal vi på hytta igjen?? :-D

 
At 9:22 p.m., Blogger tvangslitterær said...

Det ser koselig ut. Fint med hvitt i stuene, det lyser opp. Er det du som har montert vask?
Og, jeg pleier å sitere gamle Gerhardsen: "Hele folket i arbeid". (Det var arbeiderpartiets slagord etter krigen.)

 
At 8:41 a.m., Blogger Unknown said...

He he ho, denne gangen slapp jeg og Isak unna. Har bilde av Isak foran meg. Med rød/hvit maling rundt ansiktet, med armene dypt inn i maling... nei, det var bra vi ble hjemme. Neste gang lager vi bare hans håndtrykk på benken (at det virker som han jobbet veldig hard) :-)

 
At 10:09 a.m., Blogger tvangslitterær said...

hei hallooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooo

 
At 10:39 a.m., Anonymous Anonym said...

Heeeeeeeeeeeeeeeeeei Isak

 
At 9:14 p.m., Blogger Onkel Doffen said...

Ja, Jeg laget hull i en sinkbøtte og skrudde på en kran med dusjhode. Det er vanntilførselen og den står på en hylle over vasken.
Den flyttes også ut på sydveggen av hytta der den fungerer som dusj.

Stort sett er det bare jeg som dusjer der, men jeg tror Shirin forsøkte seg litt på søndag.

 
At 9:51 a.m., Blogger tvangslitterær said...

Den dusjen høres stilig ut.

 
At 10:01 p.m., Blogger BESTEFARS BLOG said...

Koozzelige bilder!

 

Legg inn en kommentar

<< Home