http://www.heit.no Familieblogg: Foredrag og møter

tirsdag, mai 30, 2006

Foredrag og møter

I dag skal Onkel Doffen på foredrag om kreativitet med John Cleese.
Det følger en del invitasjoner om foredrag med jobben, mest fra Microsoft. Det minner veldig om Adventistmøter, men mangler humoren.
Cleese ligner jo litt på gamle Gustavsen, så Onkel tar med en gammel vekkeklokke i Spectrum for å vekke gamle minner.
Kanskje det hadde blitt mer spennende om Cleese hadde introdusert Microsofts nye operativsystem eller utdypet helligdomsspørsmålet.

5 Comments:

At 9:34 a.m., Blogger Unknown said...

Cleese for president!!!

 
At 7:03 a.m., Blogger tvangslitterær said...

Han ser nokså kreativ ut, han der, så det skulle ikke forundre meg om du kommer til å få det morsommere enn på sabbatsmøte. Og stuntet med vekkeklokka er jo morsomt. Lykke til.

 
At 9:05 p.m., Blogger Toril said...

Er det ikke deilig å slippe å sitte time etter time, uke etter uke og høre på livsfjern filosofering og et utall av vinklinger for å bestyrke sine egne meninger og bekrefte at det meningsløse pratat er veldig viktig!

 
At 11:33 a.m., Blogger Onkel Doffen said...

Jeg tror det har mye med innstilling å gjøre.

Når jeg gikk på Cleese foredraget lette jeg etter vittigheter og plukket med meg noen få tørrvittige komentarer som jeg humret for meg selv av. Andre satt og noterte som om han skulle vært en guru, og fikk muligens ikke med seg at fyren ikke er kunskapsrik men heller en klovn.

Går man på Adventistmøter med samme innstilling (som jeg hadde på Cleese foredraget) kunne man sikkert hatt det forferdelig morsomt.

Jeg tenker på det komiske bildet Gina kom med fra unge høyere pingvinene...

Alle formelle gruperinger har en kodeks som tatt ut av sammenhengen er komisk.

Jo mer formell jo mer hysterisk morsom!

Med denne innstillingen vil jeg påstå at Cleese aldri vil bli mer komisk enn Gustavsen.

 
At 12:39 p.m., Blogger tvangslitterær said...

Jeg så på TV at Stoltenberg fikk oppringing på mobilen, mens han stod på stortingets talerstol.
Ringelyder i forsamlinger er nok mer vanlige nå. Det var bare Doffen som var litt forut for sin tid, den gangen han hadde vekkeklokka med i Aulaen.

 

Legg inn en kommentar

<< Home