http://www.heit.no Familieblogg: Våren snudde i døra

onsdag, mai 10, 2006

Våren snudde i døra

Det var ikke plass til vår i år. Det gikk rett over fra vinter den ene dagen til sommer den neste dagen. Vårpussen måtte konsentreres ned til noen få dager siden alle fibrene i kroppen skrek etter å komme seg ut på sjøen, hive ut et snøre og dingle med hobbitbeina i salvann.

Lille Isak er siste på lista i familien på en runde med forkjølelse. Sten fikk den litt hardere enn oss andre siden han var en tur på russetreff i Stavanger.

Resultatet er at Tux og Onkel Doffen tar båtturen aleine, og siden Tux har løpetid er det ikke serlig fart i henne heller. Hun bare ligger under dekk og slikker seg.

Til neste år får jeg lære Tux å trekke segl

13 Comments:

At 8:47 a.m., Blogger Toril said...

Ser herlig ut! Håper at vi får til en fin båttur i sommer sånn som den vi hadde for noen år siden. Den var flott!!!

 
At 9:22 a.m., Blogger Onkel Doffen said...

Ja, segling er friheten selv.
Elsker å slå av motoren og duppe stille rundt uti mørket, serlig om vinteren når det bugner av stjerneskudd og sjøen ligger stille.
Da får jeg fred med meg selv!

 
At 9:58 a.m., Blogger Unknown said...

He,he, nå tuller Doffen. Om vinteren liker han å sitte inne, i 26 varmegrader, med godt lukkende vinduer, med røyk i en hånd, og kaffe i annen.

Om vinteren elsker han å sitte foran PC og bruke tid til å ordne store problemmer som finnes i verden.

Om vinteren elsker han å kjefte på meg når jeg lufter litt. "Det er kaldt!!!" - hører jeg bestanding. "Jeg blir forskjølet!"

Ja, min Jeremia elsker sånn frihet om vinteren.

Men jeg savner turer med Vina. Når jeg og Isak kommer tilbake fra Split, skal vi ta noen turer med Vina. Gleder meg! Det blir moro og spennende å se den lille inne i båten.

 
At 10:18 p.m., Blogger BESTEFARS BLOG said...

Så skjønn Vina er!
My heart belongs 2 Vina.
And 2 Ruth, of course!
Jeg er glad for at du har tatt deg så godt av Vina Onkel Doffen.
Du bist ein Knuph Knutzoon.

Nattinatti!
Gerix

 
At 8:44 a.m., Blogger tvangslitterær said...

jeg liker sjøen..

 
At 11:14 a.m., Blogger Onkel Doffen said...

Idag har Onkel vært ute og sådd pir. Så får vi se om de spirer ;)

Det er bra du liker sjøen, Isak. Det kommer du til å ha masse glede av.

 
At 7:55 p.m., Blogger tvangslitterær said...

Her er det ganske dødt i sjøen. Tyske turister fisker opp rubbel og bit. Skulle gjerne sådd noen pirefrø her også.

 
At 3:37 p.m., Blogger Onkel Doffen said...

Lenge siden jeg har fått noe av størrelse her og.

Her skylder de på at kobben fisker det som er. De er jo artige dyr å treffe på også. Pleide å jakte ender på noen småholmer utenfor her tidligere. Da dukket det stadig opp noen børstete kobbeneser og var veldig nysjerrige. Ble ikke så mye fangst men var en artig opplevelse.

En sjelden gang har jeg hatt småhval ganske nært og til og med en gang fulgt ei stor elgku som tok seg en lang svømmetur.

 
At 8:48 p.m., Blogger Toril said...

Fantastisk!

 
At 7:28 a.m., Blogger tvangslitterær said...

Da vi var Nordland for et par år siden, dro vi helt ut på Lofoten. På hjemveien tok vi ferge fra Svolvær, over Storfjorden. Da så jeg skikkelig hvalsprut opp fra sjøen...
Hval er fasinerende skapninger.

 
At 4:53 p.m., Blogger Onkel Doffen said...

Så spennende!

Det har jeg ikke sett enda.
De småhvalene vi har her i Oslofjorden spruter ikke.

Jeg har sett spekkhogger flokker fra ferga i Tysfjorden et par ganger og delfiner noen ganger fra båt i Kroatia, men skikkelig storhval med sprut hadde vært skikkelig artig å se.

Nå kommer Sanda til å mase enda mer på meg om hvalsafari i nordnorge.

 
At 5:54 p.m., Blogger tvangslitterær said...

Det hadde sikkert vært gøy. Og om dere drar nordover, så er Lofoten virkelig verd omveien. Det er det mest spesielle området jeg har sett i Norge, og det var så varmt i Henningsvær, at det minnet om en sydlandsk fiskerlandsby. (Men det er kanskje ikke det Sanda drømmer om.)

 
At 6:36 p.m., Anonymous Anonym said...

What a great site, how do you build such a cool site, its excellent.
»

 

Legg inn en kommentar

<< Home