http://www.heit.no Familieblogg: Bækk inn bissniss

onsdag, mars 15, 2006

Bækk inn bissniss

Så var det strisjorta og havrelefsa igjen. Grafer og blå linjer som nesten urørlig snegler seg over en røykfyldt skjerm. Masete kunder som kan dra dit pepper'n gror (bare betale godt for seg først).

På en måte er det gøy. Man blir nesten litt beæret når man får besøk av ærbødige kunder som NRK, Telenor og Aftenposten etter å ha vært borte en uke. Men innerst inne sitter det en liten stabilisator som forteller at man ikke må tro man er noe! I hvertfall ikke bedre enn de andre!

Jante er forøvrig min gode venn som jeg tyr til hver gang jeg føler jobben overgår meg en smule og jeg trenger en å krangle med om hvem som egentlig har skylda eller æren.

Det er forøvrig herlig å være tilbake i Vestfolds kuldegrader. Jeg vil ikke bytte dem med noen kuldegrader i hele verden!

6 Comments:

At 8:56 a.m., Blogger tvangslitterær said...

Med sånne kunder, da må du begynne med slips og skjorte. Du må ha press i buksene dine også, og de kan ikke på noen måte likne på dongeri.
Kuldegradene forsvinner, men hold på de "fete" kundene. Snart blir du Hortens nye kakse. Mæsje og Willa i vannskorpa. Men husk, selv om det er tre "fete" kunder, er det nok med ett slips på om gangen. (Og en press i hvert bukseben.)

 
At 11:07 p.m., Blogger Onkel Doffen said...

Onkel Doffen har blitt en ekspert til å tilpasse forbruk etter inntekt. Det er aldrig fnugg av penger på kontoen når neste lønningen kommer.

Onkel kunne kanskje fått råd til frontfiguren på en Mæsje, eller en kræsja grill, men det er litt artig å få nærvøse kunder på besøk fra hovedstaden.

Da tørker Onkel over kaffikoppene med den gamle tavlekluten sin, lunker litt vann og tørker støv av Neskaffe'n.

 
At 8:47 a.m., Blogger tvangslitterær said...

GODT AT DU HOLDER STILEN DOFFEN. DEN KLER DEG BEST. DET HØRTES SKUMMELT UT MED NERVØSE KUNDER FRA HOVEDSTADEN, MEN HOVEDSTADEN ER JO NÆRMERE DERE. HEROMKRING LIKER DE IKKE DET DE KALLER "DEI HØGE HERRAR FRÅ HOVEDSTADEN". SELV HAR JEG HELLER IKKE SANSEN FOR MÆSJER OG SLIPS. GI DEM NESKAFFE, MED VARMT VANN FRA SPRINGEN, OG OM IKKE NOE ANNET VIRKER, GÅR DET JO AN Å KNOTE LITT NYNORSK.

 
At 5:54 p.m., Blogger BESTEFARS BLOG said...

Me er gla får å sjå døkk att i Noregs fjæll å dala.
Okkons kuldegrada æ blant dæj gildaste i væla. Gilt au at døkk ha so snåle kunda, fæite å fine. Æ ha ein samling slips frå urtia tel no, so om de træng balla døkk inn i slips så bærre sæj frå.

 
At 7:57 a.m., Blogger Toril said...

Slips har jeg ikke sansen for - bortsett fra som halsbånd, da. Men Mersedes er bra! Store, flotte, tunge Mercedeser! Helst blå, firkantete, bråkete og rustne... Hvis jeg treffer en med en lang, svart, skinnende Mercedes limousin, hadde det vært veldig fristende å ta en jovial prat med han (er nok en han) om "oss Mercedes-eiere"...

 
At 11:41 p.m., Blogger Onkel Doffen said...

Ha ha,

Tante Toril snobber!

Tøft!

Ikke værst at Mercedesen din fortsatt er på veien. Den har vært gjennom værre kriser enn de fleste av tennåringene våre.

Jeg har selv en snobbings Niva som venter på at verkstedet skal gidde å koble tenninga på den etter at en slem Ukrainer dro ut tenningsledningene på den. Rart det skal være så vanskelig å koble fem ledninger til seks kontakter.
Har ventet et års tid på verksted nå.

Hadde jeg arbeidet i det tempoet hadde jeg ikke hatt kunder.

Fint å se at dere alle kommer tilbake i Bloggby!

Var ikke noe gøy å kjøre barna tilbake til Oslo idag. Det er så hyggelig å ha dem rundt seg!

 

Legg inn en kommentar

<< Home