http://www.heit.no Familieblogg: Mine-, dine-, våre barn... Søskenflokken vår!

mandag, februar 20, 2006

Mine-, dine-, våre barn... Søskenflokken vår!

Den eldre norske kvinnen sa til sin pakistanske kollega:
- Jeg kan ikke forstå hvordan dere pakistanere orker å ha så mange barn.
Den pakistanske kollegaen svarte:
- Jeg kan ikke forstå hordan norske barn orker å ha så mange foreldre.


Knutson familien har utviklet seg fra to besteforeldere til å bli en vev av mine barn, dine barn, våre barn... Søskenflokken vår!

Jo eldre jeg blir jo mer setter jeg pris på veveteppet.
Det hender at de røde genene hyler igjennom så det gviner etter og de blå genene fryser blodet til is, men samspillet i genene er et vevteppe av fantastiske barnebarn jeg er så utrolig glad i.

Ikke bare meg...

men barna er jo også så glad i hverandre!

Dette er et teppe jeg tror og håper tåler slitasje og holder sammen i tykt og tynt. (Bruk gjerne meg som lim)

Jeg er så stolt over dere alle sammen og synes dere er noen fantastiske "barn". (Noen av dere har jo allerede blitt eldre enn jeg var da jeg giftet meg første gang)

Husk alle barn, nevøer og nieser, søsken, svigerser og svågersker, foreldre, besteforeldre; på laget vårt finnes det ikke innbyttere. Vi vil alltid være et lag som fungerer eller ikke fungerer. Det er opptil oss å finne det svakeste leddet blandt oss og gjøre det sterkere. Innbyttere finnes som sakt ikke.

Onkel Doffen
Stolt over å være en av oss!

7 Comments:

At 7:07 p.m., Anonymous Anonym said...

Enig! Glad i dere!

 
At 8:46 p.m., Blogger Onkel Doffen said...

Vi i dere også!

 
At 9:41 p.m., Anonymous Anonym said...

enig her å:D Gla i alle sammen:D:D<3<3<3

 
At 11:00 p.m., Blogger BESTEFARS BLOG said...

Du ville verden så mange jeg er blitt! Jeg er også fryktelig glad i hele veven!
Da Ruth og jeg hadde fått de tre ungene våre, pleide jeg å si:
"Jeg startet ut i verden med to tomme hender, og nå har jeg ti!" (tomme hender).
Med hele veven har jeg vel nå ca 36 til 40 tomme hender??? Hjelp meg med regnestykket. Tar med svigerser blir det vel 42 til 46 tomme hender????

Ja, Kristoffer, du egner deg godt til lim. Ikkefordi du er så klissen! For du er ikke klissen!!!
Men fordi du er sånn en kjekk og grei og gozzan fyr, som så mange blir glad i. Hele Hortens Onkel Doffen har jeg av erfaring inntrykk av.

Dere må ikke slutte å veve. Dette er gøy. Snart blir de på tide å skifte over til Olderfars Blog, eller OLDERVEVEN?

Ja, det var jo ikke meningen å oppfordre dem av barnebarna som nå er eldre enn du var da du giftet deg tilå reprodusere allerede. De bør jo helst få lov til å være barn litt lengre enn du fikk.
Men, det er nå gøy å tenke på hvor mangfoldige vi er, og dent eksponesielle vekstpotensialet vi har som klan.

 
At 11:03 p.m., Blogger BESTEFARS BLOG said...

Jeg beklager de trykkleifene jeg presterte her. Det er ikke jeg som begynner å bli sløv og gammel. Det er tastauret mitt skjønner dere vel!!!!

 
At 1:47 p.m., Blogger Unknown said...

Hva? Trodde vi har flere barn en vi faktisk har. Vår familie er virkelig altfor liten. Vi må gjøre noe med det. Så snart så mulig!
XXX

 
At 12:25 a.m., Blogger Gina said...

Er det Sami?! Jeg som trodde jeg endelig hadde vokst fra han... også har han vokst også! Hmfr!

 

Legg inn en kommentar

<< Home