http://www.heit.no Familieblogg: Klokken 01:00

torsdag, januar 26, 2006

Klokken 01:00

Klokken passerte nettopp 01:00. Det er selvfølgelig den tiden Onkel Doffen trives best bak tastaturet i mulm og mørke, stille og fredelig. Noen har visst funnet ut av det her i Horten, derfor har de beggynt å slå av gatelysene klokken 01:00. Se bildet under:



For noen år siden, før halvparten av barnebarna var født, reiste Onkel Doffen og Bestemor Duck på safari gjennom U-Landet. Sverige kalles det for idag.

Midt oppe i fjellene stoppet alt opp. En stor mygg hadde stukket snabelen sin ned i bensintanken og tatt godt for seg. Vi kjempet oss vei mellom dem og klarte på en eller annen måte å komme oss ned i avgrunden igjen.

Der var det bekmørkt, akkuratt som det har blitt her i Horten om natten.

Hver kveld, når klokken slår et slag forsvinner lyset. Jeg skvetter litt til, husker safari turen vår som endte godt. Vi kom oss over grensen til landet som flyter av olje og gass, i sikkerhet fra det onde rike.

Hver kveld når klokken passerer 01:00 må jeg tenke; Har vi blitt et fattig land, nå?

Men så husker jeg at vi har jo masse penger investert i verdensbanken og da gjør det ikke noe at jeg er litt sulten og ikke klarer å se noen ting ut av vinduet. Jeg kan jo godt være med på leken, at vi er litt fattige.

Det er visst viktig at vi ikke har nokk penger til å bruke dem, for da blir det høy rente og et-eller-annet-flasjon som gjør at vi får høy rente og det er fali!

7 Comments:

At 10:17 p.m., Blogger BESTEFARS BLOG said...

Deæfalii å værra rik, fårr da blirre inflasjon bare du gløtter litt neri lommeboka.
Dajævalitten varekke noproblem, for da haddevikkenålaiveggen herriNorge. Da fikkvi påstenpådørra, og avvisen åsså, og vi bygde skoler åvedlikehåltdemm.
Altærsåmyevanskeliere nårrvi erriike. Så dæffårmåvi pumpeåppmyeolje å hjælpepallestineratilådrepejødene åsså passepåatta Mettemarit ikke får bygge i strandzoona. Da blirrebra å værraNårschk.

 
At 11:40 p.m., Blogger Onkel Doffen said...

Ja! Hurra for vårsch!

 
At 8:10 p.m., Blogger Onkel Doffen said...

Ja, jeg tror det er eneste gangen jeg har sett traner, men de var jo små i forhold til myggen. Stork har jeg sett mange ganger i Danmark, også hvær gang de kommer med barn til meg, da. Det er jo heller ikke så skjelden. Må jo snart opp med lyskryss så de ikke kresjer.

 
At 11:40 a.m., Blogger BESTEFARS BLOG said...

Dette var en herlig blog, og verdig mange gode kommentarer.
Så nyydelig bildet av Eivor med Isak er.
Vi har nettopp lagt det inn på Bestemors Blog.
Godhelsing åt alle saman (Ja saman også.
Gerix

 
At 2:50 p.m., Blogger Gina said...

Rente ja... deeet er fali det! Jeg satser på revolusjon og gjeldsslette før lånekassen skal ha pengene sine tilbake!

 
At 9:05 p.m., Anonymous Anonym said...

lenge leve byrogratiet,

 
At 11:46 p.m., Blogger Onkel Doffen said...

Forfattarens comentar:

Som i-huga rød comunist-pasifist er jeg gjerne med på en blodig revolusjon.

Studielån burde ikke være en straff men en belønning til comende slekter.

Jeg er litt usikker på hva jeg mener om tannhelse og legebehandling...
På en side hater jeg at noen skal kreve å være så viktige at jeg skal vente på dem, for så å spørre meg om hva som feiler meg, nikke megetsigende med hodet og si: 'Ja, du har nokk rett, Kristoffer.'
- Du har nokk rett, Kristoffer...
Klart jeg har rett!
Det er min kropp og jeg vet best om min kropp!

Kanskje skulle man hatt en Maoistisk revolusjon og fjernet dem for godt!

Bare ikke om jeg har tannværk, da. Det er fali, det.

Tannpleie burde nokk også vært gratis!

 

Legg inn en kommentar

<< Home