http://www.heit.no Familieblogg: Onkel Doffen, alltid i godt humør!

lørdag, januar 07, 2006

Onkel Doffen, alltid i godt humør!

- Hva godt humør betyr?
- Hei, det var ikke med i avtalen at jeg skulle forklare deg det!

Onkel Doffen har en ting til felles med seg selv, han elsker livretten sin, men husker skjelden hva det egentlig er.

Derfor spiser Onkel Doffen skjelden livretten sin og annen mat er ikke nødvendigvis så veldig god.

- Like greit å ikke spise no' i det heletatt!

- For mye mat går dessuten ut over humøret, kanskje...

Mat er ikke det viktigste i verden, selv om det er gøy å lage mat. Det er gøy å leke med maten også. Voksne bør lære seg bedre å leke med maten synes Onkel Doffen.

Hadde voksne mennesker tatt livet litt på alvor og lekt mer med maten er det fare for at det ville blitt fred i verden, huff, det hadde ikke vært særlig spennende.

Hvorfor snakker du så mye om mat? Jeg mister apetitten nå du snakker så mye om mat! Og hvorfor er støvlene dine oppi spagethi'n min?
- Jeg... ? Nei! Jeg snakket ikke om mat! Det var det du som gjorde!

Ja, Onel Doffen er alltid i godt humør og godt humør har du ikke noe med å gjøre, så hold kjeft når du snakker med voksne folk og ikke spis med mat i munnen!

2 Comments:

At 5:19 p.m., Blogger BESTEFARS BLOG said...

Doffen-Greshopper har alltid hatt et strålende humør.
Intet kan forstyrre hans ekstatiske glede og bunnløse toleranse o konsentrasjon.
Jeg vil på det beste anbefale Doffen som fremtidens IDOL og et forbilde for norsk ungdom i alle aldre.
Makan skal en lete lenge etter!
Jeg vet det, for jeg har prøvd.

På vegne av Ansjosenes Fagforening & Sønn.

Bæssfar

 
At 4:03 p.m., Blogger Toril said...

Doffen er en flott fyr!

 

Legg inn en kommentar

<< Home